MIND YOUR OWN BUSINESS

Finns det någonting som jag verkligen HATAR är folk som dömmer en utifrån utseende, sociala medier eller rykten.
Och nej jag är ingen ängel som aldrig snackar med mina kompisar att jag tycker någon ser ful eller konstig ut pga av något. Men det skulle aldrig komma på fråga att jag skulle kalla någon någonting till den personen, eller ens dömma den innan pga av det. 
Jag är så sjukt trött på det och man kan ju liksom inte ändra det. Vissa människar har vetet att inte tänka så och för andra så är det det första som kommer upp i doms huvud. För dom kretsar allting kring status eller vad du har för kläder/stil. Samma sak med att man inte kan se ut ett viss sätt och inte gilla en annan slags musik, film, kultur eller whatever. Och det är så sjukt frustrerande att folk eller själva samhället är uppbyggt så.
Speciellt i sverige, allt ska vara likadant, alla ska tänka likadant och Nej nej god forbid att någon står ut ifrån mängden, då har du gjort fel.
Det händer mig ibland när jag är tex på en fest att någon har sätt mig på internet eller hört något om mig och så säger den: ''oj jag trodde inte alls att du var si och så''
Och det spelar ingen roll om den menar det positivt, det irriterar mig ändå något in i norden.
För då vet jag att den personen har fått en uppfattning av mig, INNAN den ens pratat med mig, innan den ens sagt ett ord till mig. Varför? Och om du nu har det, säg inte det till mig. För då ändrar det verkligen min första syn på dig helt och hållet. 
Ja jag kanske har hört saker om dig, sätt dig i skolan, men första gången jag pratar med DIG har jag inga förarningar, inga förväntningar. Du är en främling för mig, som jag har en konversation med och efter det bestämmer jag vad jag tycker om dig, Och än en gång, så även ifall jag skulle få min uppfattning av dig efter det, så skulle jag aldrig säga till folk aa den tjejen är en bitch eller någonting. Kanske att jag skulle säga till min bästavän om du sa något weird eller att jag fick ett speciellt uttryck av dig.
Men jag förstår inte varför man ska gå runt och säga så mycket om människor, prata prata prata prata om allt och alla. 
Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med det här, men tove och jag pratade om det när hon sov hos mig så fick upp det på huvudet nu. Haha och fick upp en massa ord så var tvungen att skriva av mig.
Men det här är vad JAG tycker om sånt där iallafall. 
 
pusshej!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0