HÖST KÄNSLOR

Nu när skolan börjar på onsdag, och det börjar bli kallare ute så vet man att hösten kommer. 
Och det får mig att tänka mycket, ja blir alltid deprimerad på hösten.
Inte i början, först är jag ganska glad för att man träffar alla vänner, Men sen när man är inne i skolrutinerna så blir allt bara jobbigt, Solen går ner vid 4 och det blir mörkt, man har ingen lust att gå till gymmet eller träffa någon, och sen har man en massa plugg. Och sen måste du lägga dig tidigt för att gå upp sådär jätte tidigt även ifall du knappt inte kan komma upp ur sängen. 
Sen blir det också att man inte träffar så mycket kompisar, för att dom gör annat och när dom har tid har du massor med plugg. Ja menar man träffar ju alla i skolan och så och inte är jag ledsen då, det blir mest familjen som påverkas när man kommer hem och är jätte sur, och mamma frågar om man kan städa rummet eller göra läxorna, så blir man så sjukt irriterad. 
Men sen tänker jag på att jag inte är så deprimerad då igentligen, det är bara visa dagar.
och jag är så sjukt glad att jag har tove, ja menar alla borde få kunna ha en bästa vän! när alla andra gör något eller när man inte orkar se dom människorna, så finns alltid tove där. 
Vi brukar bara vara och göra läxor ibland, Ja menar förra året i skolan så åkte vi inprincip varje dag efterskolan hem till någon och bara var med varandra och skratta & prata. Och det är så sjukt skönt att ha det så, För ja träffar nästan aldrig någon annan, eller det är väl visa veckor man är med massa människor efter skolan och sen nästa är man inte med någon av dom. Jag tror det är många som har det så också.
Sen brukar ja bli deprimerad för att jag har ju typ ''hudproblem'' eller jag blir extremt torr i ansiktet på vintern, dett har inte varit så farlig alla andra år, men förra året så fick jag va hemma i nästan två veckor för att det typ ''ramla'' hud från ansiktet, och ville inte visa mig i skolan. Och det gjorde ju att jag missa massor i skolan, förra året var det också nära att jag fick gå om, och inte för betygen, ja hade faktist bra betyg, men jag hade varit borta från skolan 20% under hela året, och det är för mycket. Och det var ofta för att jag inte kände mig bekväm med att gå till skolan för olika saker och ibland för att jag bara var lat haha..
Men men mitt mål den här hösten/vintern, är att göra mest plats åt att göra läxor och sånt. Och verkligen fokusera i skolan, och att också ha tid att gymma iallafall tre gånger i veckan. Sen att försöka träffa mera av mina kompisar från skolan efter skoltid eftersom det är vårat sista år tillsammans.
Jag brukar göra sånna här mål för mig själv, så när man har uppfyllt några iaf, så mår man sjukt mycket bättre!

skrev det här för att skriva av mig alla tankar, och också för att skriva att jag kanske inte har så mycket tid för bloggen eftersom jag ska sattsa på plugget i år. Ja gjorde inte riktigt mitt bästa förra skolåret.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0